• 0
    REPLIES
  • طراحی لوگو

    By vali gholami Sunday November 2021, 14:48 EST


    هدف از طراحی لوگو این است که برند خود را به خوبی به مخاطب نشان دهید و در عین حال محصول یا کسب و کار خود را از دیگران متمایز کنید.

    یادگیری ایجاد یک لوگو می تواند یک چالش باشد.

    بنابراین از کجا شروع کنیم تا کار را آسان تر کنیم؟

    اینجاست که اصول طراحی لوگو به کار می آید.

    اصول طراحی لوگو قوانینی هستند که اگر می خواهید لوگویی موثر و موفق داشته باشید باید از آنها پیروی کنید.

    بنابراین بدون اتلاف وقت، در اینجا شش اصل طراحی لوگو وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

    اصول طراحی لوگو

    طراحی لوگو فرآیندی است که اگر با دانش، تجربه و برنامه ریزی خوب به آن نزدیک شود، آسان تر خواهد بود.

    اگر می خواهید طراحی خوبی برای برند خود ایجاد کنید، اولین قدم این است که اصول طراحی گرافیک را بدانید یا یاد بگیرید.

    سپس باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند.

    در این شرایط اصول طراحی لوگو به شما کمک زیادی می کند تا پیام خود را به مشتری برسانید.

    این اصول عبارتند از:

    1. ساده بسازید

    سادگی چیزی است که به یک لوگو کمک می کند تا در برابر چالش های زمان مقاومت کند و همیشه موثر باشد.

    همه ما انتظار داریم لوگویی که طراحی می کنیم تا حد امکان واضح و قابل مشاهده باشد و زیبایی را منعکس کند و هدف را بیان کند.

    به عنوان مثال، لوگوی نایک را در نظر بگیرید.

    این لوگو چیزی بیش از یک طراحی تک رنگ ساده نیست، اما سالهاست که شناخته شده و محبوب است.

    بنابراین انتخاب عاقلانه حروف و کلمات، جزئیات رنگ و گرافیک برای این مرحله بسیار مهم است.

    آیا لوگوی کسب و کار شما از چندین فونت، سایه یا تصویر تشکیل شده است؟ ما پیشنهاد می دهیم:

    فقط از چند عنصر فعال برای طراحی خود استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب پر از عناصر و جزئیات نیست. جزئیات اضافی را در طراحی خود کاهش دهید.

    استفاده از فضاها در طراحی را فراموش نکنید!

    سادگی مستلزم استفاده صحیح از فاصله است.

    عناصر تشکیل دهنده لوگوی شما باید در فاصله کافی قرار گیرند تا لوگوی شما به وضوح برای بیننده قابل رویت باشد.

    1. اصالت فراموش نشود

    یکی دیگر از اصول طراحی لوگو اصالت آن است.

    این بدان معناست که لوگوی شما باید با سایر رقبا متفاوت باشد تا بتوانید نظر دیگران را به خود جلب کنید.

    لوگوی اصلی آنقدر خاطره انگیز است که با گذشت زمان در ذهن مردم باقی می ماند.

    چشمان خود را ببندید و به تمام لوگوهای به یاد ماندنی حک شده در ذهن خود فکر کنید.

    استارباکس، یو پی اس و اپل برخی از بهترین برندهای به یاد ماندنی هستند.

    شاید فکر کنید دلیل ماندگاری این برندها در ذهن ما این است .

    روزانه زیاد با آنها سر و کار داریم، اما دلیل اصلی آن داشتن لوگوی اصلی و خاطره انگیز است.

    لوگوهای موفق از این جهت متفاوت هستند که متفاوت، اصلی و به یاد ماندنی هستند.

    لوگوی شما باید در نگاه اول برای مخاطب جذاب باشد و باعث شود مردم آن را به خاطر بسپارند.

    سپس از طریق تعاملات متعدد اعتماد و اطمینان خود را به برند خود ابراز کنید.

    طراحی لوگوی منحصربفرد نیز نیاز به یک مفهوم طراحی منحصر به فرد دارد.

    این نکته در اصول طراحی لوگو ریوال آنلاین است که هنرمند با ایده های عالی و درک درست طراحی با مشتری مواجه می شود.

    یک طراح گرافیک با تجربه می تواند تمام این ملاحظات را برای رسیدن به اهداف لوگوی شما رعایت کند و چیزی کاملاً بدیع را به شما پیشنهاد دهد.

    1. سازگار و متناسب با مکان های مختلف

    لوگوی شما هدف بزرگی دارد.

    لوگوی شما باید روی محصولات، بیلبوردهای فروشگاهی، تبلیغات دیجیتال و موارد دیگر استفاده شود و به نوعی آنها را تزئین کند.

    بنابراین، یکی دیگر از اصول طراحی لوگو این است که لوگوها باید متنوع و سازگار باشند تا بتوان از آنها در هر مکان و در هر محصولی استفاده کرد.

    به تمام مکان هایی که می خواهید از لوگوی خود استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که لوگوی شما در هر یک از آنها خوب به نظر می رسد.

    تغییرات مختلف در لوگو آن را همه کاره کرده است.

    داشتن یک لوگوی ساده با تشخیص بالا نیز می تواند به انعطاف پذیری آن کمک کند.

    راه دیگر برای دستیابی به تطبیق پذیری، داشتن یک لوگوی واکنش گرا است.

    لوگوهای ریسپانسیو بسیار سازگار هستند و از نظر اندازه، پیچیدگی و حتی رنگ بسیار متفاوت هستند.

    هر جا که باشند، متناسب و منسجم هستند.

    یک قانون کلی در اصول طراحی لوگو این است که لوگوی طراحی شده می تواند با هر رنگ یا زمینه ای مطابقت داشته باشد.

    به این معنی که لوگوها باید سیاه و سفید خوب به نظر برسند و تغییر نکنند.

    1. مقیاس پذیری را در نظر بگیرید.

    از نظر مقیاس پذیری، لوگوی شما باید در هر اندازه ای خوب به نظر برسد.

    آیا می توان از لوگویی که طراحی کردید روی یک بیلبورد غول پیکر یا یک خودکار کوچک استفاده کرد؟

    با بازگشت به اصل سازگاری، می دانیم که لوگوی ما باید نشان دهنده برند ما در هر مکان و مقیاسی باشد.

    یک لوگو مقیاس پذیر نه تنها باید منطقی و زیبا به نظر برسد، بلکه باید در هر اندازه ای خوانا باشد.

    اگر جزئیات زیادی به لوگوی خود اضافه کنید، مقیاس بندی در مقیاس کوچک دشوارتر خواهد بود.

    برای دستیابی به مقیاس پذیری لوگو، طراح لوگوی شما را در قالب برداری ایجاد می کند.

    فایل‌های وکتور با در نظر گرفتن کوچک‌سازی ایجاد می‌شوند، بنابراین لوگوی شما وقتی بزرگ می‌شود باید به همان اندازه خوب به نظر برسد.

    1. تعادل را رعایت کنید

    مردم به خوبی از طراحی متعادل آگاه هستند.

    طراحی فردی تعادلی بین عناصر مختلف تشکیل دهنده لوگوی شما ایجاد می کند.

    تناسب به وزن هر یک از عناصر تشکیل دهنده لوگوی شما اشاره دارد.

    آنها به طور عملی و متناسب، لوگوی شما را تکمیل می کنند و به انتقال معنای آن کمک می کنند.

    آرم های متقارن با عناصر وزنی متعادل و در دو طرف خط مرکزی متعادل می شوند.

    از سوی دیگر، لوگوهای نامتقارن نیز می توانند متعادل شوند.

    استفاده از وزنه های مخالف ترکیبی را ایجاد می کند که یکنواخت نیست اما همچنان متعادل است.

    1. ارزش ها را در طول زمان حفظ کنید

    یک لوگوی حرفه ای برای ده سال امروز به همان اندازه ارزشمند به نظر می رسد.

    بنابراین یکی از اصول طراحی لوگو حفظ ارزش های آن در طول زمان است.

    هنگام طراحی لوگو از مدل های آستین کوتاه خودداری کنید و به دنبال ظاهری کلاسیک باشید.

    نتیجه

    با در نظر گرفتن همه این موارد، از خلاقیت خود برای ایجاد لوگوهای منحصر به فرد استفاده کنید و مطمئن شوید که لوگوی برند شما در ذهن شما باقی می ماند.

    برای ارتقای مهارت های خود می توانید از دوره های آموزشی طراحی و ترکیب آرم ما در زمینه تایپوگرافی و طراحی لوگو نیز بهره مند شوید.

    طراحی لوگو در ریوال آنلاین

    به برخی از برندهای شاخصی که به یاد دارید فکر کنید.

    لحظه ای که لوگوی آنها را می بینید، نام کامل برند یا شرکت و همچنین تاریخچه آنها به ذهن می رسد.

    این تجربه نشان می دهد که یک لوگو چقدر می تواند قدرتمند باشد.

    rivallogo با بیش از 17 سال سابقه در این زمینه خدمات طراحی لوگو تجاری با کیفیت بالا و منحصر به فرد را برای تمامی نیازهای شما ارائه می دهد.

    ما در ریوال آنلاین به عنوان یک شرکت معتبر طراحی لوگو ، امروزه به بیش از صدها مشتری در سراسر ایران خدمات رسانی می کنیم.

No replies.