• 0
    REPLIES
  • logodesign

    By vali gholami Saturday February 2020, 16:00 EST


    معنی شکل در طراحی نشانه

    درست همانطور که رنگ ها احساس خاصی را در مشتری ایجاد می کنند و به معانی مختلفی متصل می شوند ، شکل ها نیز شکل می گیرند. شکل ، طرح کلی یک منطقه یا شکل است. این یک شکل هندسی است که می تواند در مقیاس جهانی شناخته شود. شکل ها می توانند به همان اندازه dodecagons پیچیده و مثلث های ساده باشند. هنگامی که صحبت از طراحی آرم می شود ، اشکال نقش اساسی در پیام رسانی برند دارند.

    شکل ها و فرم ها پیام های فرعی را به مشتریان بالقوه ارسال می کنند که ممکن است شما از آن آگاهی نداشته باشید. اگر هنوز طرحی برای ساختن یک آرم ندارید ، درک شکل ها و معنی های مختلف هرکدام مهم است .

    انواع مختلفی از اشکال

    به طور گسترده ای پذیرفته شده است که سه نوع شکل اصلی وجود دارد: اشکال هندسی ، اشکال ارگانیک و اشکال انتزاعی.

    اشکال هندسی اغلب با معادلات ریاضی همراه است و متداول ترین اشکال شما مانند مربع ، دایره ، مثلث ، بیضی ، مستطیل و الماس را شامل می شود.

    اشکال ارگانیک می تواند از نزدیک با چهار عنصر (زمین ، آب ، باد ، آتش) در ارتباط باشد. اینها می توانند به شکلهای گل ، قطرات آب ، برگها یا ابرها باشند. اشکال ارگانیک لزوماً نباید متقارن باشند و خطوط آنها غالباً روانتر است.

    اشکال انتزاعی غیرقابل پیش بینی ، نامتقارن و پیچیده هستند. این شکل ها گاهی ترکیبی از اشکال هندسی و آلی هستند. این سبک طراحی آرم تعبیری از ایده ها یا جهات در زندگی واقعی است اما به صورت نمایشی سست از تصویر ترجمه شده است.

    اشکال هندسی و معنی آنها دایره و بیضی. به عنوان یکی از قدیمی ترین شکل های شناخته شده برای انسان ، شکل دایره را می توان در هر فرهنگی یافت. این شکل را می توان در همه جا از دین گرفته تا برندسازی یافت. ذن بودیسم معتقد است که این محفل به معنای کمال ، وحدت و روشنگری است. یونانیان باستان این حلقه را با خلاقیت مرتبط می کردند و رومی ها بعداً آن را با توحید مرتبط می کردند. هنگامی که به طراحی آرم مربوط می شود ، حلقه ها می توانند سایر عناصر طراحی را محصور کنند ، یا می توانند عناصر طراحی را مسدود کنند. به عنوان مثال ، آرم اینتل از نوع دایره ای است و نام کسب و کار را درون آن قرار داده است. از طرف دیگر آرم پپسی نام تجاری را در قسمت بیرونی حلقه می گذارد. مهم نیست که در مورد کدام نوع طراحی تصمیم می گیرید ، دایره همیشه نمایانگر همان ایده آل ها است ، یعنی وحدت و قدرت. مربع و مستطیل. مربع و مستطیل رایج ترین شکل ها در طراحی لوگو هستند. مربعها با برابری ، ثبات ، قابلیت اطمینان و انطباق در ارتباط هستند. در حالی که ممکن است برخی از مربع ها و مستطیل ها به عنوان شکل "خسته کننده" فکر کنند ، یک دلیل محبوب بودن آنها وجود دارد. این شکل با هر چیزی که مربوط به عدد چهار باشد (به دلیل چهار ضلع بودن آن) ، مانند فصل ها ، جهت قطب نما ، عناصر و موارد دیگر ، گره خورده است. آرم های مربع شکل احساس امنیت و اعتماد به نفس دارند و این یک ویژگی عالی برای هر مشاغلی است که به دنبال ایجاد اعتماد در مشتریان است. اگر به دنبال طراحی یک آرم کلمه کلیدی یا سبک ترکیبی هستید ، یک طرح مستطیلی به بهترین شکل ممکن کار خواهد کرد. مثلثها. مثلث ها به عنوان نمادی از قدرت ، نور و انرژی ، در بسیاری از مذاهب و تمدن های باستانی به عنوان چراغ امید به کار می روند. مثلث ها با هر چیزی که در خانه ها می آید ، مانند ذهن ، بدن و روح یا گذشته ، حال و آینده مرتبط است. در سمت تلنگر ، مثلثها به دلیل تعداد عجیب طرفین و امتیازات ، می توانند نماد تنش و بی ثباتی باشند. مثلث ها اصلی ترین شکل شکل استفاده شده از شکل های هندسی در هنگام طراحی لوگو است. با این حال ، مثلث ها حرکت چشم را در طول طراحی آرم ترغیب می کنند و در صورت استفاده صحیح ، می توانند حس تعادل کاملی ایجاد کنند. مثلث های مختلفی از جمله مثلث های دو طرفه ، راست و زاویه دار وجود دارد که از همه آنها می توان در طراحی لوگو استفاده کرد. شکل های ارگانیک و معنی آنها چیست شکل زمین گل ها ، برگ ها ، درختان و سنگ ها اشکال ارگانیک متداولی هستند. در طراحی آرم ، نظم و هرج و مرج وجود دارد. نقوش گل نمادی از امید ، آرامش و زنانگی است. شکل های زمینی در طرح های آرم حس زمینگی را به مشتریان می بخشد. مشاغل با شکل های زمین در آرم های خود در حوزه صنعت خود قابل اعتماد ، استقبال و استقبال هستند. شکل آب آبشارها ، قطرات و امواج دیگر اشکال ارگانیک رایج دیگری هستند که اغلب در طراحی آرم یافت می شوند. آب نماد پویایی ، سیالیت ، تصفیه ، ثبات و تغییر است. بسیاری از مشاغل متمرکز در فضای باز در طراحی آرم خود از اشکال ارگانیک آلی برخوردار خواهند بود و این نشان دهنده پویایی و اختصاصی بودن آنهاست. همچنین آب اغلب به عنوان یک مثلث معکوس نشان داده می شود ، یکی دیگر از شکل های هندسی محبوب در طراحی لوگو. اشکال هوا این شکل ارگانیک با زندگی ، دانش ، تخیل ، هماهنگی و خلاقیت مرتبط است و در بین شرکت های مبتنی بر فناوری ، مشاغل مرتبط با موسیقی و آژانس های مسافرتی رایج است. اشکال هوا شامل مارپیچ ها ، ابرها ، باد و خطوط چرخان است و در رابطه با آرم های مبتنی بر متن یا آرم های سبک ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. مشاغل با شکل هوا در طراحی لوگو طرفداران بزرگی برای ابتکاری ، تخیل و ارتباط برقرار کردن هستند. شکل آتش. آتش به عنوان یک عنصر نمادی از اشتیاق ، انرژی ، الهام بخش و قدرت است. برندهایی مانند Mozilla Firefox و Google's Firebase همگی در طراحی لوگو از آتش استفاده می کنند. این شکل آلی عمدتاً توسط شرکتهای مبتنی بر فناوری مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تمایل دارد با پویایی و بینایی در ارتباط باشد ، دو صفتی که به راه اندازی فناوری کمک می کند تا موفق شوند. مشاغلی که از اشکال آتش نشانی استفاده می کنند اغلب از مثلثی به سمت بالا استفاده می کنند که این نماد هندسی برای آتش است. شکل های انتزاعی و معنی آنها

    اشکال انتزاعی می تواند ترکیبی از اشکال هندسی متعدد به منظور ایجاد یک تصویر بزرگتر باشد. در طراحی لوگو می توان دایره ها و بیضی ها را تشکیل داد تا آرم اپل شکل بگیرد . مربعها برای تشکیل نماد معروف "پنجره" مایکروسافت ترکیب می شوند. آرم ابر ارگانیک SoundCloud به دلیل اضافه شدن خطوط عمودی نیز انتزاعی است.

    طرح های آرم با اشکال انتزاعی در تمام صنایع فراوان است و اکثر آرم های سبک ترکیبی (نماد + متن) را تشکیل می دهند. گلیف ها و نمادهای تایپی نیز هر دو شکل انتزاعی محسوب می شوند. اشکال انتزاعی برای مشاغلی که به دنبال ایجاد حرکت و فضای منفی در طراحی آرم خود هستند ایده آل است.

    استفاده از اشکال در طراحی آرم

    حال که انواع مختلفی از شکل های استفاده شده در آرم ها را می دانیم ، وقت آن رسیده است که چرا و چگونه از شکل ها برای ایجاد لوگوی مناسب برای تجارت استفاده می کنیم. طراحان لوگو برای انجام موارد زیر از اشکال استفاده می کنند:

    ایده ها یا مفاهیم را برای درک و شناخت آسان تر به نمادها تبدیل کنید. اطلاعات پیچیده را از طریق جداسازی یا ارتباط سازماندهی کنید. خلق و خوی یا احساسات خاصی را از مشتری ، مانند اعتماد یا خوشبختی ، به مشتری منتقل کنید. برای کمک به شناخت برند ، از عمق ، حرکت و یا ایجاد بافت به یک طرح آرم کمک کنید. نحوه سفر چشم مشتری در کل طراحی آرم را کنترل کنید. بخش یا جنبه خاصی از طراحی آرم را برجسته تر کنید و آن را به یاد ماندنی تر کنید.

    هنگام طراحی یک آرم تجاری ، سعی کنید از هر شکل در پس زمینه لوگوی خود ساده و بزرگ باشید. به عنوان مثال ، اگر شما یک نشان یا طرح آرم نماد دارید ، می توانید از یک شکل شش ضلعی پیرامونی استفاده کنید که توجه را به خود جلب کند و سپس چشم را به سمت مرکز شکلی که در آن نام کسب و کار قرار دارد هدایت کنید. همه چیز در مورد استفاده از یک شکل بزرگ برای جلب فوکوس به سمت داخل است.

    گفته می شود ، سعی کنید استفاده از اشکال را در طراحی آرم خود محدود کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک سالن یا آبگرم هستید ، احتمالاً در آرم خود یک شکل ارگانیک را انتخاب کرده اید. از آنجا که اشکال ارگانیک در حال حاضر روانتر از اشکال هندسی هستند ، بهتر است اشکال هندسی را از طرح خارج نکنید. سبک های Clashing در نهایت باعث می شوند طراحی لوگوی شما به هم ریخته و جدا شود. سعی کنید فقط به یک یا دو شکل بچسبید ، یا یک شکل انتزاعی را انتخاب کنید.

    از کجا می توانید با استفاده از اشکال ، یک آرم طراحی کنید؟

    می توانید با استفاده از اشکال انتزاعی ، هندسی و ارگانیک در اینجا در FreeLogoService یک آرم برای تجارت خود طراحی کنید. گالری آرم ما دارای هزاران قالب از پیش ساخته است که بسیاری از آنها شامل اشکال و نمادهایی هستند که نمایانگر ده ها صنعت هستند. در مدت چند دقیقه آرم بصورت رایگان ایجاد کنید!

    منبع : https://scalar.chass.ncsu.edu/reportag/logodesign

No replies.